Блог

Обкатка двигуна після капітального ремонту (корисні і важливі поради та рекомендації)

Отже, найважливішими вважатимуться перші 3 тис. км. У цей період, особливо в першу тисячу, потрібно дотримуватися оптимального для мотора режиму їзди, тобто передбачається дбайлива експлуатація з щадними навантаженнями. Загальні правила такі:

· заборонено їзду з високими або занадто низькими обертами;

· Не можна допускати їзди з постійною швидкістю та однаковими оборотами;

· Слід відмовитися від перевезення вантажів або буксирування причепа;

· Не можна використовувати прийом гальмування двигуном, практикувати різкі прискорення та зупинки;

Іншими словами, під час обкатки потрібно виключити важкі режими експлуатації для ДВЗ, навантаження на агрегат мають бути помірними, наростати поступово. Також у цей період дуже небажано давати мотору (двигуну) довго працювати на холостому ходу - далі ХХ (крім прогріву), оскільки ХХ вважається важким режимом роботи ДВЗ.

Тепер давайте розглянемо процес обкатки двигуна після капітального ремонту. Насамперед, потрібно розуміти, що мотор після капремонту потребує того, щоб усі деталі та вузли добре притерлися один до одного.

Якщо говорити про повністю відновлені ДВЗ, тоді роботи зазвичай у комплексі зачіпають ГРМ, КШГ, ЦПГ. Це означає, що обкатувати такий агрегат потрібно щонайменше 3 тис. км. Якщо ж ремонт торкався виключно ГБЦ та ГРМ (заміна клапанів, розподільного валу тощо), тоді достатньо 1 тис. км. Зупинимося більш поширеному першому варіанті.

            1. Перед поїздкою двигун потрібно трохи прогріти на ХХ (холостих), після чого агрегат догрівається до робочої температури в русі.

2. Оптимально заздалегідь спланувати маршрут так, щоб дорога була рівною (без частих підйомів та спусків). Також бажано, щоб у машині був лише водій.

3. Під час їзди не можна допускати різких прискорень та гальмування, ривків, а також заборонено гальмувати двигуном.

4. Рекомендується не розганятися понад 60 км/год, переходити на підвищені передачі та піднімати оберти колінчастого валу вище 2.5 тис. об/хв.

5. Також слід уникати їзди на натяг, постійного руху на низьких оборотах (1000-1500 об/хв).

6. Слід не допускати руху з однаковим навантаженням на двигун. Якщо інакше, не потрібно постійно їхати з постійною швидкістю на одній передачі, тому Ваша коробка переключення передач ОБОВ'ЯЗКОВО має бути справною. Оптимально плавно дозувати навантаження, періодично уповільнюючись і прискорюючись, проте важливо правильно вибирати передачу, щоб агрегат працював у рамках середніх оборотів.

Простими словами, такий підхід дозволяє поршневим кільцям «встоятись» у поршневих канавках, поступово починає «набиватися» дзеркало в циліндрах тощо. Справа в тому, що навіть найретельніше шліфування не дозволяє ідеально згладити всі нерівності, які нівелюються обкаткою.

Ще додамо, що загальноприйнятий показник 3 тис. км. є мінімальним. Слід пам'ятати, що повне притирання всіх деталей та вузлів на багатьох ДВЗ відбувається до 8-10 тис. км. пробігу. Виходить, весь цей період також бажано дотримуватися режиму обкатки, хоч і не так суворо. Тільки після закінчення зазначеного відрізка двигун можна навантажувати поступово і плавно піднімаючи навантаження від середніх до високих і потім максимальних.

Слід розуміти, що обов'язковим результатом притирання деталей (особливо у перші сотні кілометрів) у двигуні є металева стружка. Вказана стружка потрапляє в моторне масло і накопичується в масляному фільтрі. Цілком очевидно, що цю стружку треба прибрати із ДВЗ.

Зробити це можна шляхом зливу мастильної рідини та заміни фільтра. Таку заміну потрібно ОБОВ'ЯЗКОВО зробити через 1000-1500 км, макс. 1800 км.

Також потрібно окремо враховувати, що після розточування блоку циліндрів у ремонтні розміри під ремонтні поршні в ряді випадків фахівці рекомендують використовувати більш в'язке масло в порівнянні з тим, що заливається в аналогічний новий мотор.

Якщо не дотримуватись цих рекомендацій, то Ви ризикуєте втратити фактично новий двигун і його подальшу роботу, і що також важливо - Ваші витрачені немалі кошти на його ремонт та гарантію.

Обкатка генератора; як правильно запустити ( помилки; корисні і важливі поради та рекомендації)

 Для того, щоб по максимуму зберегти робочі якості генератора, важливо чітко дотримуватися основних правил запуску електрогенератору - це допоможе уникнути багатьох поломок і зробити міжсервісний період пристроїв більш тривалим.

  Перед запуском

При введенні силової установки в експлуатацію необхідно не тільки покладатися на свій досвід (якщо такий є), але і уважно ознайомитися з інструкцією по експлуатації генератору. Слід максимально точно виконувати всі описані в ній дії, оскільки від цього прямо залежить правильність пуску та експлуатації агрегату. Також перед тим, як приступити до пуску двигуна генератора, слід переконатися, що:

1.      перевірена правильність розташування силової установки – вона повинна займати рівне стійке положення, а всі патрубки і шланги бути на своєму місці;

2.      у відповідний відсік залито трансмісійне масло в достатній кількості. Якість масла повинне відповідати рекомендаціям виробника двигуна;

3.      в паливний бак залито пальне в достатньому для тривалої роботи обсязі – важливо використовувати паливо з характеристиками, зазначеними виробником генератора.

Процес запуску

Після проведення всіх підготовчих робіт можна приступити до запуску генератора.

Електричний стартер

Перед запуском електрогенератора з електростартером потрібно:

    Механічний стартер

Для запуску генератора з ручним стартером виконуємо наступні кроки:

Важливо!!! щоб при запуску генератора він не піддавався експлуатаційному навантаженні. Для цього потрібно попередньо відключити всі діючі електроприлади від мережі живлення.

Повітряна заслінка в більшості моделей генераторів повинна при запуску знаходитися в закритому положенні. 

Первинна обкатка генератора

При першому підключенні генератора важливо правильно ввести його в експлуатацію або виконати «обкатку двигуна». Для цього його протягом двох годин піддають навантаження на рівні 50% від номінальної потужності, з регулярною перевіркою рівня моторного мастила в системі. Після закінчення перших 20 годин роботи мастило необхідно замінити.

Зазначені дії допоможуть не тільки правильно ввести генератор в використання, але і максимально зберегти його робочі якості протягом тривалого періоду часу.

Зупинка генератора

Здавалося б, що може бути простіше зупинки роботи генератора. Вимкнув і все. Але якщо Ви будете просто зупиняти електрогенератор – він у Вас дуже швидко потребує ремонту. Для тривалої безпечної експлуатації виконуйте наступні дії:

Повністю вимкніть навантаження, тобто потрібно відключити всі споживані від генератора електроприлади. Для впевненості вимкніть вилки, які вставлені в генератор

2-3 хв двигун повинен працювати в режимі холостого ходу

Відключаємо запалювання, переводячи ключ в положення «викл»

Кран подачі палива переводимо в положення «Закрито» 

Поради по експлуатації електрогенератора.

1. Тривалі перерви між роботою шкідливі для будь-якої мототехніки. Електрогенератор краще запускати на 1 годину два рази на місяць

2. Часті пуски і зупинки шкідливі для агрегату

3. Для нормального охолодження необхідно надходження свіжого повітря.

4. Необхідно забезпечити вільне відведення вихлопних газів. Особливо це необхідно передбачити для електрогенераторів встановлюються в закритих приміщеннях (підвалах, гаражах тощо)

Для того, що б Ваш генератор працював довго і без поломок Вам необхідно повністю вивчити інструкцію по експлуатації, яка завжди йде в комплекті з агрегатом.